Hur ofta är inte kundträffar stillasittande historier? Swedbank Private Banking provade en annan väg när de istället bjöd in sina företagskunder till att spela tennis-turnering på Ullevi Tennisklubb.

tomas_levin_bildtextTomas Levin från Design Only var en av kunderna som deltog och som uppskattade initiativet:
- Det var en mycket trevlig och uppskattad tillställning. Lagom många från olika branscher och kontakter slöts mellan olika människor med helt olika bakgrund. En del kände man medan en del var helt nya bekantskaper. Konkreta affärer diskuterades kanske inte, men det viktiga är att man skapar en tätare relation än tidigare och att man vid nästa tillfälle kan komma närmare dessa affärer.

Ullevi TennislubbTomas Levins dubbelpartner i turneringen var Swedbank Företagsförmedlings Claes-Henrik Bjuhrberger.
- Skönt med en kundträff där ”alla möter alla”. Ofta som exempelvis i golfsammanhang går man i sin boll och träffar bara sina medspelare. I denna tennisträff fick vi verkligen chansen att möta alla. I övrigt var träffen välplanerad av Private Banking och Ullevi Tennisklubb. Vi på Företagsförmedling har ett nära samarbete med Private Banking och sådana här kundträffar är ett bra tillfälle att jobba tillsammans, berättar Claes-Henrik Bjuhrberger.

Patrik Gustavsson, ansvarig Swedbank Open, sammanfattar:
- Inom Private Banking gör vi detta arrangemang för att stärka relationen till våra kunder på ett hälsosamt sätt och gärna att kunderna träffar nya kontakter inom Swedbanks nätverk som är unikt.